Schriftelijke vragen over alg- en wiergroei in strandbad de Kasteelse Bossen
Zondag kregen wij melding van leden en inwoners over een groene smurrie…

Zondag kregen wij melding van leden en inwoners over een groene smurrie bij het strandbad in de Kasteelse Bossen. We lazen online dat er niet gezwommen kon worden vanwege alg- of wiergroei. Op deze prachtige zondag was dat natuurlijk een flinke domper.

Gelukkig werd er snel gereageerd en werden de alg- of het wier verwijderd zodat het strandbad een dag later gewoon weer gebruikt kon worden.

Wij willen wel graag weten of dit voorkomen had kunnen worden en nog belangrijker hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen? En hoe is het gesteld met de waterkwaliteit en de controle daarvan? Om antwoorden te krijgen hebben we gisteren vragen gesteld aan het college.

Meer nieuws?

Terug naar het overzicht.

Aankomende evenementen